فراري 308 در آمريکا محبوبيت زيادي دارد چون در آن زمان، تام سلک در يک سريال جنايي با آن رانندگي ميکرد. نسخهي GTB اين خودرو اولين مدل فراري است که در ساخت بدنهي آن از فايبر گلاس استفاده شد. طراحي بدنهي 308 GTB توسط پينين فارينا انجام شد و ساخت آن نيز بر عهدهي کاروزرا اسکاگليتي قرار گرفت. اسکاگليتي مورد علاقهي انزو فراري بود و بعدها فراري مدل 612 اسکاگليتي را هم به افتخار وي توليد کرد. از فراري 308 GTB تنها به تعداد محدود 712 دستگاه توليد شد و پس از آن فراري به بدنههاي فولادي و آلوميينومي روي آورد.
لوتوس يکي از پيشگامان استفاده از فايبر گلاس در صنعت خودرو است. اين خودروساز بريتانيايي در سال 1957 با معرفي مدل اليت با شاسي مونوکوک و سيستم تعليق خاص، انقلابي را در صنعت خودرو رقم زد. لوتوس براي قرن بيستويکم مدل اليز را روي خط توليد فرستاد. اين مدل با وجود برخي مشکلات، آغازگر راه لوتوس در قرن جديد بود. سپس لوتوس مدل S1 اين خودرو را با شاسي آلومينيومي و بدنهي فايبرگلاس توليد کرد. طراحي اين مدل را جوليان تامسون بر عهده داشت. مدل اليز S1 آغازکنندهي راه درستي بود که لوتوس تا امروز در آن باقي مانده است.
مدل گريفيت يکي از بهترين محصولات TVRاست. خطوط نرم و زيباي بدنه اين خودرو در کنار پيشرانه قدرتمند V8 همگي دست به دست هم دادند تا گريفيت تبديل به خودرويي ناب و لذتبخش براي رانندگي شود. TVR گريفيت يکي از بهترين محصولات اين شرکت پيش از تصميم TVR براي توليد همهي بخشهاي خودرو از موتور گرفته تا بخشهاي الکتريکي به شمار ميرود. اين تصميم TVR پس از به وجود آمدن مشکلاتي در خصوص قابليت اطمينان خودروها اتخاذ شد.
تالبوت ماترا رانچو خودرويي جلوتر از زمان خود بود. اين خودرو از بدنهي فايبر گلاس با روکش پلاستيکي استفاده ميکرد. ماترا رانچو را بايد آغازگر عصر کراساورهاي مدرن امروزي دانست. چون رانچو ظاهري مانند خودروهاي 4×4 داشت، ولي يک خودروي تک ديفرانسيل براساس سيمکا 1100 بود. ماترا در اين مدل از پيشرانه 1.4 ليتري کرايسلر استفاده کرده بود. در نسخهي Grand Raid اين خودرو امکانات اضافي مانند ديفرانسيل لغزش محدود، سيني محافظ زير خودرو و لاستيک يدکي روي سقف هم موجود بودند.
رنو اسپس (Espace) شايد خودروي خيلي جالب و سريعي نباشد ولي در زمان خود بسيار کاربردي و جالب بود. رنو اسپس بهعنوان يک ون از 7 صندلي مجزا برخودار بود. صندليهاي رديف دوم و سوم اين خودرو قابليت جدا شدن يا تا شدن را داشته و صندليهاي رديف اول توانايي چرخش 180 درجهاي داشتند تا رو در روي سرنشينان عقب قرار گيرند. استفاده از فايبرگلاس در بدنهي رنو اسپس باعث شد تا اين خودرو با وجود ارتفاع بالا و ابعاد بزرگ، وزن زيادي نداشته باشد.
براي ثبت آگهي رايگان به سايت شهر 24 مراجعه کنيد.
درباره این سایت