زمانيکه لي نوبل، طراح و مهندس خودروهاي مسابقهاي تصميم به ساخت اولين خودروي سوپر اسپرت خود گرفت، همگان متعجب شدند. اين خودرو M10 نام داشت و در زمان خود يکي از سريعترين و بهترين خودروهاي اسپرت دو نفرهاي بود که در انگلستان توليد شده بود. با وجود اين، انتقاداتي نسبت به M10 وارد شده بود و سبب شد تا نوبل محصول ديگري را به نام M12 GTO معرفي کند.
نوبل M12 GTO از بدنهي فايبرگلاس روي يک شاسي فضايي فولادي استفاده ميکند و در اين خودرو از موتور V6 تويين توربو ساخت فورد استفاده شده است. مونتاژ نهايي خودرو نيز در آفريقاي جنوبي انجام شد. سرانجام نوبل امتياز اين خودرو را به يک شرکت آمريکايي به نام Rossion Automotive واگذار کرد.
سال 1973، لانچيا مدل استراتوس را براي شرکت در مسابقات رالي طراحي کرد. قسمت جلو و عقب اين خودروي اسپرت موتورمياني از فايبرگلاس ساخته شده بودند. لانچيا استراتوس از پيشرانه 2.4 ليتري V6 متعلق به فراري دينو استفاده ميکرد. طراحي استراتوس را مارچلو گانديني بر عهده داشت. وي ايدهي اوليهي استراتوس را از لانچيا فولويا، يکي از دوستانش گرفت. نتيجهي کار وي، خودرويي بهنام لانچيا استراتوس زيرو بود که برتونه نيز خود با آن رانندگي کرد.
تمام بدنهي کيترهم Seven از فايبرگلاس ساخته نشده ولي در بخشهاي دماغه و بالهها از فايبرگلاس استفاده شده است. استفاده از فايبرگلاس در اين خودرو باعث کاهش وزن شد و اين مسئله براي رانندگاني که با کيترهم مسابقه داده بودند، بسيار خوشايند بود. کيترهم Seven در ابتدا براساس لوتوس Seven مدل 1957 شکل گرفت ولي از آن زمان تاکنون روي خط توليد باقي مانده و بهروزرسانيهاي زيادي رو آن انجام گرفته است.
براي ثبت آگهي رايگان به سايت شهر 24 مراجعه کنيد.
درباره این سایت